Projecte de l’Espai Migdia: Mengem com a casa

Tal i com us hem anat comentant, s’estan duent a terme diversos canvis a l’Espai Migdia que permeten als nostres fills i filles gaudir d’un millor espai i ambient.

“Servir-se sols”
Un dels canvis serà el de servir-se sols, des de P3 fins a 6è. El passat mes de gener es van fer les proves. La idea és que quan els nens i nenes arribin al menjador, col·laborin a parar la taula i a repartir els tovallons. Es serviran el primer (si és sopa o crema, als més petits els ajudaran els monitors). Quan acabin el primer i es canviï el plat el posaran al centre de la taula per a que els monitors retirin els plats; si no es canvia el plat, els monitors passaran les safates amb els segons per a que els nens i nenes es serveixin. Les salses aniran a part. Els monitors acompanyaran. Un cop hagin acabat de menjar aniran al punt de recollida, tiraran el menjar sobrant i deixaran els plats en els llocs corresponents. Després podran sortir al pati. Amb aquesta nova organització fomentem la autonomia, el treball en equip, la col·laboració, el sentit de pertinença, de pensar en l’altre, ser més respectuosos, així com conscienciar-se del menjar que es tira i ser més sostenible. D’aquesta manera també es disminueix el soroll i es crea un entorn més familiar. A més, els monitors podran acompanyar en tot moment els infants.

De moment hem elaborat un petit vídeo per a que pugueu veure com és un dia qualsevol al menjador de l’escola, en els inicis d’aquesta proposta. Al menú: crema de llenties, peix al forn i fruita. Bon profit!

https://www.youtube.com/watch?v=HbkpAiK6_8E&feature=youtu.be

“Formació als monitors de l’Espai Migdia”
En la mateixa línia que la de servir-se sols, es durà a terme la formació “Educant al migdia” als monitors de l’Espai Migdia. Es tracta d’una formació focalitzada en el treball que desenvolupen les persones que acompanyen els infants durant l’estona del migdia a l’escola a fi de facilitar la seva pràctica des de la pròpia vivència. Els objectius de la formació són:
1) Explorar en l’acompanyament respectuós
2) Compartir pensaments i sentiments envers la seva feina
3) Acompanyar en la gestió del conflicte
4) Indagar en les estratègies de treball utilitzades i projectar altres formes de treball possibles
5) Donar recursos pel treball de cohesió i integració de l’equip
Es duran a terme 4 sessions d’una hora i mitja cadascuna. Els propers 31 de gener i 7 de febrer es realitzaran les últimes sessions.

“Espai tranquil – P4”
D’acord amb la situació d’alguns alumnes de P4 i la seva necessitat de descansar una mica havent dinat, l’escola ha creat un espai tranquil. Aquest espai està pensat perquè els nens estiguin relaxats, a l’interior de l’escola i que estiguin acompanyats per una monitora. Cada alumne podrà decidir si va a l’espai tranquil o si surt al pati.