

L’article 5 de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, disposa el següent:
Així mateix, a l’article 11 d’aquesta Llei, es parla de l’òrgan de representació de l’associació:
En conclusió: Perquè una associació estigui constituïda legalment necessita un òrgan de representació, format per tres persones mínim, que ocupin els càrrecs de president/a, secretari/a i tresorer/a.
En els Estatuts figura que la Presidència serà exercida de forma individual, i si els mecanismes previstos en els Estatuts per a la designació del president no són efectius, és a dir, ningú vol assumir aquest càrrec, l’Associació es veu abocada a convocar una junta general extraordinària, a fi de modificar els mateixos, i així preveure una altra forma d’elecció del President, de manera que algú vulgui acceptar el càrrec.
Del que no hi ha dubte és que l’Associació ha de tenir una presidència, i si ningú accepta el càrrec, l’Associació no pot estar sense òrgan de govern, amb el que es veuria obligada a la seva dissolució.
Si ningú accepta la Presidència de l’Associació, aquesta podria ser exercida en funcions per tot l’òrgan de govern, ja que res no impedeix que la Presidència sigui col·legiada (encara que no resulti aconsellable per al funcionament diari de l’Associació), fins la elecció per la junta general d’un nou president o presidenta.
Qualsevol pare o mare que tingui un perfil de gestió i capacitat per liderar un equip humà pot convertir-se en un bon president o presidenta.
Funcions:
El càrreg de vicepresnència és facultatiu.
El secretari/a té cura dels documents escrits produïts durant el curs escolar (actes, memòries, projectes, manifestos, articles, etc.). Aquests documents ajuden a explicar i entendre la història de l’associació.
Funcions:
El tresorer/a te les següents funcions: