Informació bàsica de l’AFA per les noves famílies de P3

Informació bàsica de l’AFA per les noves famílies de P3

Benvolgudes famílies de P3, els vostres fills i filles estan a punt de començar una etapa molt important de la seva vida escolar i malgrat les circumstàncies d’excepcionalitat que vivim, des de l’Associació de Famílies d’Alumnes (AFA) de l’escola, volem i explicar-vos alguns aspectes que us poden ser útils tot just per començar el curs.

Degut a la situació actual, aquesta informació es pot modificar així que aquest any és important que les famílies estiguem atentes als diferents canals de comunicació de l’AFA. Us recomanem especialment que us subscriviu a la newsletter per tal de rebre cada dilluns tota l’actualitat al vostre e-mail.

Aviat també tindreu a la vostra disposició al nostre web el dossier actualitzat de benvinguda.

Què és, què fa i com s’organitza l’AFA? 

L’AFA és un espai on tots els pares i mares trobem una manera de participar directament en l’organització d’alguns aspectes de l’escola. Com qualsevol altra associació, l’AFA s’estructura en una junta directiva -que es tria en l’assemblea general de tots els socis i sòcies- i en vàries comissions de treball que duen a terme diferents tasques i fan propostes en diferents àmbits. 

Actualment l’AFA consta d’12 comissions: Biblioteca, Comunicació, Educació inclusiva, Educació feminista, Activitats Extraescolars, Festes, Festa de les cultures, Tabalers i geganters, Educació Pública, Espai Migdia, Mobilitat i Sostenibilitat i Medi ambient.

Tot i que la seva feina va més enllà, alguns dels serveis més visibles de l’AFA són l’organització de l’espai de migdia, l’acollida del matí i de la tarda i les activitats extraescolars i com sabem que a l’hora de triar escola pot ser un factor a tenir en compte us els expliquem tot seguit amb més detall.

Acollida

QUÈ ÉS. L’acollida és un servei que s’ofereix a les famílies per tal que puguin deixar els infants a l’escola fins una hora abans de l’inici de la jornada escolar i/o recollir-los fins una hora més enllà de l’horari lectiu. Aquest servei es manté enguany malgrat les restriccions per la Covid-19, tot i que hem hagut d’ajustar els horaris de mati per no coincidir amb l’entrada esglaonada dels primers alumnes a l’escola. Actualment i fins tornar a la normalitat, l’horari d’acollida és de 8 a 8.45h.

HORARIS I PREUS. Les modalitats de contractació del servei i els seus preus varien en funció de l’estona i dies que es faci ús del servei i de si s’és soci o no de l’AFA. Trobareu el preus pel curs 2021-2022 CLICANT AQUEST ENLLAÇ

JORNADA CONTÍNUA. Quan a l’escola es fa jornada contínua, al mes de juny, el servei d’acollida té un horari de 15.30 a 16.30h de la tarda i un preu de 20 €. És el que a l’AFA anomenem servei de “casalet”.
Aquest servei també s’activa en dies puntuals quan l’horari lectiu acaba abans de les 16.30h.

Espai de Migdia

HORARI. L’Espai de Migdia comença a les 12.30h i acaba a les 15h, en el parèntesi de l’horari lectiu. Els infants que es queden a dinar fan ús del servei de menjador i d’algunes propostes d’activitats gestionades per les mateixes monitores – els més grans també podien fer algunes activitats extraescolars abans de la Covid-19.

A P3, però, aquesta estona es dedica a dinar i a fer la migdiada. 

Servei de menjador

PREUS. Podeu fer us del servei de menjador tants dies a la setmana com necessiteu. Aviat trobareu els preus del servei de menjador de l’Espai de Migdia pel curs 2020 -21 DINS DE L’APARTAT “CONDICIONS DEL SERVEI”

La Conselleria d’Educació de la Generalitat és qui fixa cada any el preu de la prestació del servei escolar de menjador dels centres educatius de titularitat pública. Tan bon punt aquesta informació sigui pública l’actualitzarem també al nostre web.

En quest mateix enllaç també trobareu altres serveis associats com quedar-se un dia puntual a dinar o informar d’un dia de canvi de menú a menú de dieta (arròs blanc i pollastre), etc.

ELS MENÚS. Els menús de l’escola estan elaborats per un dietista-nutricionista col·legiat que actualment forma part de l’empresa Alimenta’t. Hi ha un menú base i altres adaptats a les necessitats nutricionals i a les al·lèrgies de cada infant. Aquests últims, exceptuant el menú sense carn, només es podran sol·licitar aportant certificat mèdic. Tots els menús, de caràcter mensual, els trobareu penjats a la web de l’AFA a finals de cada mes.

A més, un cop al trimestre fem una sessió oberta a les famílies amb l’entitat concessionària del servei per tal de poder aclarir conceptes, fer preguntes o traslladar les inquietuds que poden sorgir en les famílies durant l’Espai migdia.

Activitats extraescolars

ACTIVITATS. Les activitats extraescolars disponibles per als infants de P3 són iniciació esportiva, música, expressió i creació artística i creativitat. Totes es realitzen un cop per setmana. L’oferta completa d’activitats per al curs 2021-2022 la podreu trobar a la nostra pàgina web. 

Per tal de fer la inscripció heu d’estar donats d’alta com a associats. Totes aquestes gestions les podeu fer dins de l’ÀREA DE GESTIÓ PER LES FAMÍLIES: “ALTA I INSCRIPCIONS” al nostre web entre 13 al 23 de setembre.

Canals de comunicació entre les famílies i l’AFA

L’AFA es comunica amb les famílies per diferents canals:

NEWSLETTER. Els dilluns rebreu per mail el nostre butlletí setmanal prèvia subscripció on es recullen informacions rellevants de les diferents comissions, a més d’altres informacions que es poden enviar puntualment. Us podeu inscriure per rebre el butlletí setmanal al següent enllaç: Alta Newsletter

FACEBOOK. https://es-es.facebook.com/AFAlallacuna/

PÀGINA WEB. A la pàgina web podeu trobar tota la informació de gestió pel que fa als serveis de l’AFA. També trobareu un apartat de noticies degudament actualitzat per tal que hi trobeu tota la informació relativa a l’AFA i a les seves activitats: www.afalallacuna.cat

WHATSAPP I DELEGADES DE CURS. A principis de curs s’escull una persona delegada per cada classe, que és el contacte entre l’AFA i les famílies. S’encarrega de traspassar la informació a les famílies, així com de fer arribar qualsevol informació a l’AFA si és necessari. Per fer-ho es crea un grup de WhatsApp a cada classe.  

El treball de les comissions
Per distribuir les tasques i fer més efectiva la seva feina, l’AFA s’organitza en comissions de treball que proposen i duen a terme activitats diverses dins del seu àmbit d’actuació (xerrades, tallers, etc), orientades al bé comú dels infants de l’escola. Cada comissió està formada per varies persones sòcies que participen en funció de la seva disponibilitat, i una d’elles és la vocal que s’encarrega de representar la comissió a les reunions de treball de l’AFA, que es celebren mensualment. A aquestes reunions hi poden assistir totes les persones sòcies i no sòcies.

Les comissions també treballen estretament amb l’escola en aquells àmbits que són dins del seu àmbit d’actuació.

Si teniu preguntes i voleu contactar-hi directament els seus mails son:
Activitats Extraescolars – extraescolars@afalallacuna.cat
Biblioteca – biblioteca@afalallacuna.cat
Comunicació – comunicacio@afalallacuna.cat
Educació Pública i de qualitat – instituts@afalallacuna.cat
Educació inclusiva – inclusiva@afalallacuna.cat
Educació feminista – educaciofeminista@afalallacuna.cat
Espai Migdia – menjador@afalallacuna.cat
Festes – festes@afalallacuna.cat
Festa de les cultures – festadelescultures@afalallacuna.cat
Mobilitat – mobilitat@afalallacuna.cat
Sostenibilitat i medi ambient – sostenibilitat@afalallacuna.cat
Tabalers i geganters – geganters@afalallacuna.cat

Consell escolar
El Consell escolar és l’òrgan de participació dels diferents sectors de la comunitat educativa en el govern de l’escola. Està format pels representants de tota la comunitat educativa: direcció, professorat, alumnat, famílies, personal d’administració i serveis, representant de l’administració local i altres persones que el mateix Consell consideri necessàries. A banda dels pares i mares escollits mitjançant eleccions com a representants de les famílies al Consell, l’AFA també hi és convidada i hi té un membre representant-la.

Formar part de l’AFA

Hi ha vàries maneres de col·laborar amb l’AFA i ajudar-nos a dur a terme les nostres activitats:

Fer-se soci/a. Ho podeu fer en qualsevol moment des de l’aplicació per inscripcions de la pàgina web, a l’apartat ALTA I INSCRIPCIONS. El preu per al curs 2021-22 és de 50 € anuals. Enguany s’abonaran en un únic pagament a l’inici del curs. Si us voleu donar de baixa ho podeu fer contactant directament enviant un mail a  tresoreria@afalallacuna.cat 

Formar part d’alguna comissió o de la junta directiva. Podeu posar-vos en contacte amb alguna de les comissions de treball i oferir-vos a col·laborar amb ella segons la disponibilitat que tingueu. També podeu presentar-vos a algun càrrec de l’òrgan de govern de l’AFA (president/a, vicepresident/a, tresorer/a, secretari/a), que són escollits anualment o en cas de baixa abans d’esgotar el mandat. 

Col·laborar esporàdicament. Si penseu que podeu aportar la vostra feina a l’AFA de manera puntual i concreta, us podeu inscriure a la borsa de col·laboradors i col·laboradores, ja que sovint tenim necessitat de dur a terme tasques específiques i necessitem suport de persones expertes en alguns àmbits (il·lustració, fotografia, vídeo, disseny, arts, lingüística, nutrició, salut…).


També us pot interessar…