Festa de les Cultures: Aquests seran alguns dels seus protagonistes

[vc_row][vc_column][vcex_spacing size=”40px”][vcex_heading source=”post_title” tag=”h4″ color=”#838383″ font_size=”30″][vcex_spacing][vc_single_image image=”8269″ alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Ja falten pocs dies per la Festa de les Cultures i hem pogut parlar amb algunes de les persones que n’exposaran una perquè ens expliquin la seva experiència.   
Totes ens han destacat l’autenticitat de la festa que busca estimar la diferència, des del respecte i el coneixement en un ambient festiu. Des de dins ho viuen d’una manera molt agradable, simpàtica i interessant que fa que vagin repetint any rere any.
MACEDÒNIA (Nada)
La Nada és una mare de P5 que ha participat a la Festa des del seu primer any a l’escola i ja en fa 3. Un dels motius que la va animar va ser la dificultat que te el seu fill per conèixer i compartir la serva cultura al no ser massa comú a Barcelona. De moment és única per Macedònia, cosa que li dificulta una mica el tema de preparar la taula i poder participar en fer alguna actuació. Esperem que ben aviat ens pugui ensenyar el ball típic macedoni “oro”.  
Normalment prepara plats típics amb productes que li porten expressament des de Macedònia encara que també en pot fer alguns amb productes d’aquí. Per exemple, tot i que el formatge feta és molt típic de varies zones i és fàcil d’aconseguir, el de Macedònia te la seva pròpia singularitat. Aquest any a part d’alguns productes típics de Macedònia també ha pogut aconseguir un vestit tradicional.
MÈXIC (Elena)
L’Elena fa 4 anys que participa a la festa i el primer any ho va fer sola però a partir del segon ja van poder formar un grup de pares molt entusiastes i amb moltes idees. L’organització és senzilla, es posen d’acord ràpidament i es divideixen les tasques. Aquest any presentaran les piràmides mexicanes com a singularitat del país. Normalment tenen una mica de dificultat per trobar els ingredients. Aquest any faran una sopa típica força elaborada que es diu esquites.
Els hi encanta la novetat d’enguany amb la banda sonora que anirà sonant durant la festa amb varies cançons de cada cultura. Hi ha molta varietat i es molt animada! Creuen que es una festa molt especial ja que fomenta que els nens puguin obrir la seva ment a altres cultures per enriquir-se. Ens destaca que tot i algun neguit previ a la festa, després s’ho passen genial i la gaudeixen molt.  
ITÀLIA (Alessandro)
L’Alessandro ha participat a la festa des del primer any! Sempre formant part d’un petit grup per organitzar la taula d’Itàlia. Ens explica que la intenció de la Festa era que la gent de l’escola es pogués socialitzar i destacar la riquesa de les diferents cultures que formaven part de l’escola i que els nens ho poguessin veure com una cosa positiva. En aquest sentit, troba que es una millora important i necessària el fet que enguany l’escola hi participi activament involucrant als alumnes.
Sempre preparen menjar típic italià i fan una activitat amb molt èxit. Un any van arribar a muntar un Colisseum i inclús un volcà! Aquest any tractaran el llenguatge gestual com a fet singular. Cada any s’animen a participar en alguna actuació tot i que els era més fàcil als inicis amb un ambient una mica més familiar.
Desitja que la festa segueixi durant molt de temps i que les noves generacions s’hi involucrin a l’igual que la mateixa escola per facilitar que els nens hi participin més directament.
CATALUNYA (Alícia)
L’Alícia és una mare de les veteranes i ha pogut viure la festa des dels seus inicis juntament amb l’Eli, una altra mare amb qui també formaven part de la Comissió de Festes. Ens explica que sempre s’acabaven animant a participar-hi a última hora! Destaca la importància de la festa per aprendre sobre les diferents cultures que formen part de l’escola i veure com algunes famílies s’involucren d’una manera molt especial per poder mostrar part de la seva cultura i compartir-ho.
Al muntar la taula de Catalunya a vegades els hi és una mica complicat definir les singularitats ja que s’acostumen a normalitzar alguns trets característics de la nostra cultura. Però a la vegada és molt interessant poder fer la mirada inversa i comprovar quines son les singularitats de Catalunya. En certa manera, la taula de Catalunya acaba aglutinant a la resta ja que tots convivim aquí. Normalment també intenten donar a conèixer trets culturals que potser es van perdent i no son tan coneguts, sobretot sense perdre de vista la mirada dels nens.
Amb la temàtica d’enguany finalment s’han decidit pels Castellers. Cada any fan la darrera actuació de la festa interpretant una cançó catalana, que sigui popular i ben animada. Acostumen a repartir la lletra a tothom perquè també s’hi apuntin i sigui un bon final de festa.
Si voleu conèixer aquestes i les demès cultures que conviuen a l’escola, animeu-vos dissabte, dia 4 de maig, a venir i compartir la tarda amb tots nosaltres.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

També us pot interessar…

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]