12 set. Menús de setembre i guia 2020 de l’alimentació saludable en l’etapa escolar
[vc_row 0=””][vc_column 0=””][vcex_spacing size=”40px”][vcex_heading source=”post_title” tag=”h4″ color=”#838383″ font_size=”30″][vcex_spacing size=”40px”][vc_single_image image=”8983″][vcex_spacing size=”40px”][vc_column_text 0=””]Ja hem publicat els menús del mes de setembre. Hi ha 14 menús diferents per tal de cobrir totes les necessitats dels usuaris del servei.
Si necessiteu posar-vos en contacte amb el servei de menjador ho podeu per a través del mail o per telèfon dins dels següents horaris:
Contacte
Email: menjadorlallacuna@gmail.com
Fix: 933099223
Mòbil: 656826711 (només per a urgències)
Horari d’atenció:
09:00 a 09:30h.
16:30 a 17:30h.
L’alimentació saludable en l’etapa escolar. Edició 2020
L’Agència de Salut Pública de Catalunya, ASPCAT, va presentar el passat dia 30 de juny la nova guia de L’alimentació saludable en l’etapa escolar, en la que s’han actualitzat tant recomanacions alimentàries i dietètiques per als infants, com aspectes vinculats a la sostenibilitat mediambiental de l’alimentació.
En la revisió i consens d’aquesta guia hi han participat 55 professionals de 40 entitats (Departaments de la Generalitat de Catalunya, universitats, municipis, societats científiques, associacions de famílies d’alumnes, col·legis professionals, associacions de persones afectades per algun trastorn, etc.)
Aquesta publicació s’estructura en un recorregut sobre la importància de l’alimentació en la infància, l’aprenentatge d’hàbits en família i el rol del menjador escolar en tot aquest procés educatiu. La guia facilita informació, eines i recursos a les famílies, centres educatius i als serveis de restauració escolar per tal de preparar acuradament les planificacions dels àpats i alhora promoure hàbits alimentaris saludables i sostenibles entre la població infantil.
Els aspectes més destacats de la guia, es recullen en els següents 10 punts:
1.- En línia amb els Objectius de desenvolupament sostenible, per reduir l’impacte ambiental associat al consum d’aliments, s’ha fet més èmfasi en:
- La recomanació d’utilitzar aliments frescos o mínimament processats, de temporada, de producció local i de venda de proximitat.
- La importància de reduir el malbaratament d’aliments i de la reducció de residus plàstics.
2.- Noves freqüències d’aliments al menjador escolar.
S’han consensuat noves freqüències d’aliments per als menús del menjador escolar, augmentant la presència de llegums i hortalisses i reduint la de carns.
3.- Incorporació dels missatges de la guia “Petits canvis per menjar millor”:
- més fruita i hortalisses, llegums i fruita seca.
- canviar a integrals, aigua i oli d’oliva verge.
- menys sal, sucres, carns (sobretot vermelles i processades) i aliments ultraprocessats.
4.- Recomanacions per als menús a l’escola.
S’han ampliat i actualitzat un seguit de recomanacions per millorar la qualitat de les programacions de menús que se serveixen a l’escola.
5.- Menús per a situacions especials i d’atenció a la diversitat.
Es descriuen i s’aborden les principals situacions que requereixen menús adaptats: per motius de salut (al·lèrgies, celiaquia…) o per motius ètics o religiosos (sense de carn de porc, sense aliments d’origen animal) i es faciliten exemples.
6.- L’aprenentatge d’hàbits alimentaris en l’etapa escolar.
Es dóna gran protagonisme al moment dels àpats en general, al paper de l’entorn familiar o àpats en família i a l’espai del menjador i temps del migdia a l’escola en concret, com a transmissors de valors i hàbits.
7.- Es destaca el protagonisme dels infants en la participació del procés alimentari, a casa i a l’escola, com a estratègia en l’adquisició de bons hàbits.
8.- Inclusió de nombrosos exemples de programacions de menús i suggeriments culinaris.
S’han incorporat nous exemples de programacions de menús mensuals de tres i cinc dies per a les temporades de fred i de calor, així com per a menús adaptats (sense gluten, vegetarians, etc.) i suggeriments culinaris per a ambdues temporades.
9.- Altres documents sobre alimentació infantil de l’ASPCAT.
S’inclouen apartats amb informació actualitzada d’altres documents de l’ASPCAT que aborden aspectes diversos de l’alimentació infantil i l’etapa escolar: pícnics en les sortides escolars, festes infantils, carmanyoles per portar a l’escola, etc.
10.- L’activitat física en l’etapa escolar.
S’han incorporat més idees i propostes per ajudar a augmentar l’activitat física diària, tant a l’entorn familiar com escolar.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row 0=””][vc_column 0=””][vc_column_text 0=””]
-
També us pot interessar
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]